Fri frakt | Prismatch |

Köpvillkor & info

PRISER & AVGIFTER
Våra priser är i svenska kronor (SEK) inkl. moms

KÖP
Avtal om köp träffas när du som konsument erhåller en orderbekräftelse via e-post från Babybrezza.se. En förutsättning är att kunden lämnat ut korrekta kontaktuppgifter avseende e-postadress samt fysisk adress. Från BabyBrezza.se webbshop levererar vi enbart till myndiga personer med bostadsadress inom Sverige, Danmark, Finland och Norge.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om en leverans inte kan verkställas p.g.a. att varorna ej lagerförs framgår det i din leveransbekräftelse där varan står som ej levererad, och därmed inte kommer att debiteras dig. 

BETALSÄTT
Vi använder oss av Klarna som betalpartner.

När du betalar via Klarna Checkout handlar du tryggt och enkelt och kan alltid kontakta Klarnas Kundtjänst om du har funderingar gällande din betalning. Med hjälp av Klarna kan vi erbjuda våra konsumenter betalning via faktura, kort eller konto / delbetalning.

Klarnas Kundtjänst hittar du HÄR. Telefonsupport vid frågor rörande din faktura eller återbetalning: 08 - 120 120 10. Klarnas fullständiga köpvillkor hittar du HÄR

Handel från Norge
Babyrezza är registrerad hos Norska skattestatens VOEC-register, vilket innebär att alla norska privatpersoner som handlar på babybrezza.se/nb omfattas av VOEC, Vat On E-commerce. Vid köp med ett varuvärde som understiger 3000 NOK per vara betalas momsen i Sverige vid själva köptillfället. Kunden behöver därmed inte betala moms på varan när den anländer till Norge. Observera att priset (3000 NOK) endast gäller varans pris, inte det totala beloppet vid köp av fler varor och övriga kostnader t ex fraktkostnad. Läs mer HÄR.

LEVERANSER

Vår målsättning är att kunden skall få leverans inom 3-5 arbetsdagar med standardleverans och 1-2 dagar för expressleverans. Paketet skickas med DHL Servicepoint och kan spåras via en länk med orderns kollinummer. Länken skickas till din angivna e-postadress, men kan även spåras med hjälp av kollinummer eller sändningsnummer HÄR.

TRANSPORT
Vi skickar samtliga paket med DHL Servicepoint eller UPS. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är IBP Scandinavia AB betalningsansvariga. Du måste dock meddela vår Kundtjänst inom skälig tid (2 månader) om varan har skadats eller kommit bort när du returnerade den. Som kund är du betalningsansvarig gentemot din aktuella faktura tills ärendet är löst.

EJ UTHÄMTAT PAKET
Samtliga paket som ej uthämtas hos ombud debiteras en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

ÅNGERRÄTT
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan oöppnad och i oskadat skick. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

RETUR & BYTE
För att returnera din order, skicka tillbaka din produkt och skriv med ditt ordernummer, namn och returorsak på en lapp och skicka med det i returpaketet. Var vänlig notera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur.

Uppge alltid följande vid retur eller byte:

1.) Ordernummer

2.) Ditt fullständiga namn

3.) Returorsak 

OBS! Returer ska skickas som "postpaket" och inte "ombudspaket". Transportrisk ligger hos kund. Detta innebär att konsumenten är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till IBP Scandinavia AB. Be alltid om kvittens från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar. 

Returer skickas till:

Partnerlogistik Sverige AB

Att: IBP Scandinavia AB

Österängsgatan 6 port 2

521 34 Falköping

Sverige

VID REKLAMATION
Vi tar ansvar för produktionsfel på Formula Pro och vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation. Vid behov av att reklamera en Formula Pro mailar du följande till kundtjanst@babybrezza.se. 

1.) Kort beskrivning av problemet

2.) Ordernummer

3.) Eventuell bilder 

ÅTERBETALNING
Fakturabeloppet justeras så fort det att returen inkommit till IBP Scandinavia AB, och vi meddelat Klarna. Var vänlig notera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning/justering av retur sker senast 30 dagar efter att returen registrerats.

PERSONUPPGIFTER
IBP Scandinavia AB ansvarar i egenskap av personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp. De personuppgifter som har lämnats till IBP Scandinavia AB vid köp används för tecknande och genomförande av leveransavtal, för att upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsaktiviteter genomförda av IBP Scandinavia AB. För att kunna genomföra beställningar är det nödvändigt att lämna ut uppgifter till tredje part. IBP Scandinavia AB lämnar personuppgifter till transportföretag för genomförande av leverans och avisering.
 IBP Scandinavia AB säljer eller överlåter aldrig personuppgifter för marknadsaktiviteter till andra företag. Du som kund har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad hos IBP Scandinavia AB. För att få ut dina uppgifter ska du vända dig till kundtjanst@babybrezza.se.

COOKIES
En cookie är en liten textfil som skickas från en webbplats och lagras lokalt på besökarens hårddisk. Vi använder cookies för att spara, information om tidigare besök samt vilka sidor som besökts. Webbläsaren kan ställas in för att acceptera cookies eller inte, läs mer under hjälpavsnittet i webbläsaren

TÄVLINGAR

Hur vinnare utses: om inget annat anges kommer en jury, bestående av Baby Brezza Scandinavias marknadsavdelning, utse vinnare. Vinnare kontaktas via e-post eller Instagram/Tik Tok/ Facebook efter att tävlingen har avslutas.  Priser kan inte bytas mot kontanter. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vid deltagande i tävlingar ges samtycke till registrering av namn och/eller nödvändiga kontaktupplysningar. De upplysningar som du ger i samband med tävlingen kommer uteslutande att vara tillgängliga för den personuppgiftansvarige. Om inget annat anges i samband med att man tävlar så kommer kontaktupplysningar uteslutande användas för kontakt i samband med tävlingen och kommer att raderas när tävlingen är avslutad. All personlig data som lämnas hanteras med säkerhet enligt GDPR och vår personuppgiftpolicy förklarad ovan. 

ÅLDERSGRÄNS
Vi expedierar inte beställningar till personer under 18 år. Enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal.

RESERVATIONER
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i bild eller text. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. IBP Scandinavia AB följer alltid nämndens rekommendationer.

FORCE MAJEURE
Under force majeure skjuts IBP Scandinavia AB förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som IBP Scandinavia AB rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejk, sjukdom hos personal, transportstörningar och import/exportförbud till exempel. Oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

BOLAGSINFORMATION
IBP Scandinavia AB

Kungsportsavenyen 21

411 36 Göteborg

SWEDEN

Orgnr: 556893-8483

Epost: info@babybrezza.se