Fri frakt | Prismatch |

Baby Brezza leveransvillkor och returer

Vi erbjuder fri frakt till Sverige, Danmark, Norge och Finland. 

LEVERANSER

Vår målsättning är att kunden skall få leverans inom 3-5 arbetsdagar med standardleverans och 1-2 dagar för expressleverans. Paketet skickas med DHL Servicepoint, PostnNord eller UPS och kan spåras via en länk med orderns kollinummer. Länken skickas till din angivna e-postadress, men kan även spåras med hjälp av kollinummer eller sändningsnummer.

TRANSPORT
Vi skickar samtliga paket med DHL Servicepoint, UPS eller PostNord. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är IBP Scandinavia AB betalningsansvariga. Du måste dock meddela vår Kundtjänst inom skälig tid (2 månader) om varan har skadats eller kommit bort när du returnerade den. Som kund är du betalningsansvarig gentemot din aktuella faktura tills ärendet är löst.

EJ UTHÄMTAT PAKET
Samtliga paket som ej uthämtas hos ombud debiteras en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

ÅNGERRÄTT
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan oöppnad och i oskadat skick. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

RETUR & BYTE
För att returnera din order, skicka tillbaka din produkt och skriv med ditt ordernummer, namn och returorsak på en lapp och skicka med det i returpaketet. Var vänlig notera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur.

Uppge alltid följande vid retur eller byte:

1.) Ordernummer

2.) Ditt fullständiga namn

3.) Returorsak 

OBS! Returer ska skickas som "postpaket" och inte "ombudspaket". Transportrisk ligger hos kund. Detta innebär att konsumenten är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till IBP Scandinavia AB. Be alltid om kvittens från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar. 

Returer skickas till:

Partnerlogistik Sverige AB

Att: IBP Scandinavia AB

Österängsgatan 6 port 2

521 34 Falköping

Sverige

VID REKLAMATION
Vi tar ansvar för produktionsfel på Formula Pro och vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation. Vid behov av att reklamera en Formula Pro mailar du följande till kundtjanst@babybrezza.se. 

1.) Kort beskrivning av problemet

2.) Ordernummer

3.) Eventuell bilder 

ÅTERBETALNING
Fakturabeloppet justeras så fort det att returen inkommit till IBP Scandinavia AB, och vi meddelat Klarna. Var vänlig notera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning/justering av retur sker senast 30 dagar efter att returen registrerats.